»Človek je vedno literarna vsebina, takoj, ko je naslikan človek, takoj se zgodijo aluzije na človeka. Toda slika ni človek, zame!« Gigo de Brea
Če slika ni človek, kdo je torej ta, ki se skriva za potezo? Če slika ni človek, kdo je ta, ki stoji pred sliko? Če je slikanje užitek, zakaj potem te pastozno mavrične gmote na platnih? Spominjajo na človeška telesa, brez kože, ki brbotajo v podzavestnem, ki sili na plano. In te pokrajine, ki se niso odločile, naj bodo mehke, ali ostre. A še vedno v nedrju pestujejo obzorje. Je torej daljava ta in v daljavi tisto nekaj kar nas določa. Slutnja in neizrekljivo.
»Zakaj ne slikam skupaj tihožitja, pokrajine in figure?
Zakaj to tako ločujem? Zato, ker moje pokrajine ne rabijo nobenih ljudi, ljudje
pa ne rabijo nobenih pokrajin. Ne rabijo?! Zakaj? Zakaj je treba vse pomešati?
Mogoče zato, ko gledam pokrajino, gledam pokrajino, ko gledam človeka, gledam
človeka.« Gigo de Brea.
"Tako kot so Grki delali kipe … slikam ideal.« Gigo de Brea
Torej ideal. Ideal, ki se pomeša s slutnjo. Morda ta ne obstaja. Ideal? Slutnja? Oboje? Morda zato on v Sizifovi maniri bolj lušči kot pa prikriva. Gigo de Brea ne spada v pasmo samopašnih slikarjev, njegovo vztrajanje v obsesiji in posledično na obrobju slovenskega občestva, mu nudi prepotreben mir, da lahko v miru lušči sloje sebe samega. Kajti njegovo slikarstvo je negacija njega samega in njegovo žrtvovanje ni na oltarju, torej sakralno, ceremonija zaradi ceremonije same, temveč je obredno - će že, žrtvovano na oltarju tradicije, trasgresije, odpadništva ter zanikanja. Njegov oltar je platno. Njegova hereza je platno samo. V današnjem času, ko vizualna umetnost absolutno ne prenese statičnosti lepote, kot tudi obsesije, je nanašanje na grundirano podlago škandal in obsodba. Sodba se glasi: osamitev! Tako kot je v tej dobi težko prenašati besede, tako je je težko prenašati barve, v tem primeru olja, saj je končni cilj vsake oprijemljive stvari dobiček, posledično marketing in konstantnio odvračanje pozornosti od bistvenega. Današnji svet je stkan iz neprestanega gibanja, nevroza in histerija sta kroni, trnovi kroni.
»Bolonjska šola, graciozen gib v zapestju … nakazuje neko
gibanje …" Gigo de Brea
Gib ni gibanje. Gib je en samcat. Gib je poteza. Toda slika je sestavljena iz potez, torej je gibanje?! Nikakor! Slika je sestavljena iz barv.
"V bistvu rišem z barvami." Gigo de Brea
»Svojo animo slikam,
ko slikam te svoje ženske na platnih, slikam svojo žensko plat.
Pravzaprav težko razložim, velikokrat pride to iz nezavednega …
mogoče slikam svojo žensko lepoto, smo moški in ženske … mogoče
je to to, mogoče slikam svojo žensko animo, zelo možno, ne morem
pa stoprocentno reči ...« Gigo de Brea
NASLIKAJ bel zid na njem zrnato neapeljsko rumeno
sem in tja razigran nazoren usihajoč uzdih
rembrandtov obraz
sredi kraškega gozda
na topli skali gol sedim
še nikoli bolj svoj
bolj vdan in odločen
solze očiščenja cedim
Pozdravljen,preberi intervju Jasne Kontler o mojem "koronskem "opusu v včerajšnjem Delu(28.december 2021).Najino srečanje je obrodilo sadove,lep pozdrav!
OdgovoriIzbriši